Mitt i hjärtat bokrecension

Mitt i hjärtat böcker recensioner
By:Maria Scherer
Published on 2014-12-22 by Albert Bonniers Förlag

Antal sidor: 177

|Jag är inte rädd för att flyga. Jag är rädd för att landa.| Erica ska just fylla fyrtio. Framgångsrik psykolog och författare. Lyckligt gift med Mattias. Livet och verkligheten på plats. Eller? Vi möter henne mitt i sommaren. En flimrande het, svensk sommar, som snart ska förändra hennes liv. Erica flyr. Flyr från äktenskapets tilltagande kyla och barnlöshet. Av en slump möter hon den 22-årige målvakten Tom, som blixtsnabbt blir kär i henne. Inte hon i honom. Men ödet och den unge målvakten – vill helt annorlunda och den chockade och åldersfixerade Erica upplever motvilligt att hon besvarar denna omöjliga, sanslösa kärlek och passion. MITT I HJÄRTAT är en nutidsroman i snabbt, filmiskt och bitvis humoristiskt tempo. Maria Scherer tar upp frågor i tiden som berör oss alla – förbjuden kärlek, incest, otrohet, ofrivillig barnlöshet och karriärens falska fasad. MITT I HJÄRTAT är samtidigt Maria Scherers kärleksfulla skildring av den svenska sommaren och västkusten. En oemotståndlig berättelse, som träffar läsaren – mitt i hjärtat! Mitt i hjärtat.pdf ladda ner

Förhandsgranska